14 nov 2013



DIY























Wat een economische crisis teweeg brengt, is in de meeste gevallen héél negatief. Maar het  kan ook positieve kanten met zich meebrengen.
Met weinig geld zijn er ook weinig middelen beschikbaar waardoor mensen naar alternatieve dingen op zoek gaan. Mensen worden creatiever.
Vandaar ook de DIY trend. Van niets iets maken.
Mooi vind ik dat. Het klopt, mensen met veel geld kunnen niet automatisch style kopen. Wel is het zo dat ze hele showrooms na kunnen bootsen en zo alles kunnen kopiëren. Kopiëren van ideeën van andere mensen.
Het feit is dat iedereen wel ideetjes op doet in winkels, bij andere mensen thuis en om je heen. Maar het gaat om je eigen creativiteit. Je laten inspireren en niet kopiëren!
Tegenwoordig zijn er zoveel leuke winkels die spulletjes verkopen waarmee je aan de gang kunt. Zo kan je een saai lampenkapje omtoveren tot iets geheel eigens. En wat is fijner dan dat je iets zelf bedacht en gemaakt hebt.
Ook ik vind het leuk om lekker creatief bezig te zijn. Dit keer ben ik bezig geweest een krans te maken. Een krans van veren. Ik zag deze boa in de kleur taupe. Ik was ten eerste helemaal weg van de kleur. En thuis had ik nog 2  kransen liggen van vorig jaar. Ik kwam op het idee om een veren krans te maken. Weer eens een keer wat anders toch?
De boa heb ik stuk voor stuk eromheen gedragen en met naald en garen vastgemaakt. Van een oud stuk linnen, met de kleur antraciet, heb ik een ophangstrik gebonden.
Naast dat ik de krans kan ophangen aan het raam of deur staat hij ook leuk op onze tafel waar je kandelaars in kunt doen of een lantaarn. Je kan er alle kanten mee op en het is  zeker leuk voor de wintermaanden.